تحولات لبنان و فلسطین

در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی، نمایشگاه‌های کتاب با محوریت موضوعی آزادگان در کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کشور، برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب با محوریت «آزادگان» در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی

گنجینه رضوی، کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، با هدف گرامی‌داشت 26 مردادماه، سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به کشور و آشنایی مراجعان این کتابخانه‌ها به‌ویژه نسل جوان با زندگانی، شخصیت و ایثارگری‌های این قهرمانان وطن که درس مقاومت، صبر، ایستادگی و آزادگی، به جهانیان دادند، نمایشگاه‌هایی با محوریت معرفی آثار مکتوب نویسندگان با این موضوع، برپا کردند. 
در این راستا، نمایشگاه‌های کتابی با عناوینی همچون «سپیده صبح»، «سرافرازان وطن»، «عاشقان دربند» و...، در کتابخانه‌هایی همچون مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) در شهرستان‌های درگز، قوچان و کتابخانه امام رضا (ع) بیرجند، دایر شده است.
همچنین تعدادی از کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از جمله فرهنگسرا و کتابخانه امام رضا (ع) سرخس و مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا (ع) قوچان، به مناسبت فرارسیدن سالروز آغاز بازگشت آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی با تولید و انتشار محتوا در بستر مجازی، به معرفی کتاب به این مناسبت پرداختند. 
کتاب‌هایی با عناوین شب‌های بی مهتاب، زندان الرشید، دلاورمردان روزهای سخت، خاطرات ایران، عاشقان دربند، زیر نور مهتاب، ما هشت نفر، زندانی وفا، به استقامت سرو، شلاق‌های بی‌درد، روایت سنگرسازان، آزادی در اسارت، منتظر یوسف باش و...، در نمایشگاه‌های مختلف این کتابخانه‌ها، در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است. 
گفتنی است، کتابخانه‌های وابسته به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با انجام فعالیت‌های گوناگون فرهنگی همچون برپایی نمایشگاه هم‌راستا با اهداف این سازمان در احیای فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج هر چه بیشتر آن در جامعه، گام برمی‌دارند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.